Erne Rubik:“Kocku sam izumeo namerno“

Nijedna igracka nije toliko proslavila svoga tvorca kao madjarska kocka budimpestanskog profesora i arhitektu Erne Rubika.On je gotovo preko noci postao zvezda ne samo naucnopopularnih casopisa nego i medju decom sirom sveta.Za njega zna svako ko je uzeo madjarsku kocku u ruke.To je, naime ,jedina igracka na svetu koja je dobila ime po svom tvorcu.

 

imgres  images

Zelja da iz prve ruke cujeo pricu o kocki odvela nas je sredinom novembra u Bugarsku.Covek koji je zaposlio mastu, umove I ruke miliona ljudi sedeo je sam za konferenciskim stolom u jednoj od bezbroj kancelarija impresivnog zdanja “Consumex”-a, koji distribuir kocku po svetu.Prvi utisak da se pred nama nalazi zapravo umoran covek nije se promenio ni kada je razgovor bio zavrsen.A evo kako je razgovor tekao:

  • Mi, zasigurno, nismo prvi novinari koji Vam dolaze u goste.O Vama se pise na sve strane.Postali set zvezda, iakose ne uklapat u postojeca pravila: niste ni sportista, ni pevac, ni glumac.Sta sve ljudi zele da znaju o Vama?i da li Vam godi toliko njihovo interesovanje?

 

  • -Postoje, po meni, dve vrste ljudi.Jednima je zivotni cilj da postanu popularmi I tome cilju podredjuju sve sto rade.Ja ne mogu sebe da svrstam u tu kategoriju.Bio bih, zaista, nepromisljen da sam na pocetku svega za put ka slavi izabrao upravo ovaj Moja popularnost je dosla sama od sebe,kao usputni rezultat necega sto ja smatram mnogo vaznijim.To je mogucnost da sa strascu upustite u istrazivanje nepoznatog.Ako na tom putu imate I malo srece, moze vam se desiti da otkrijete I takve stvari koje ce vam pomoci da svoje uzbudjenje prenesete I na druge ljude.Velika je radost kada vam to prodje za rukom.

 

  • Vi ste kocku patentirali 1975. Godine…

 

  • U januaru.A pronasao sam je prethodno, 1974. godine.Bilo mi je potrebno dosta vremena da je usavrsim.Trudio sam se da vec u period patentiranja pronadjem resenja koja ce omoguciti njenu proizvodnju.

 

 

  • Kako je kocka prodrla u svet?

 

  • Manje-vise privatnim kanalima.Pokazalo se da je Madjarska kocka izvanredan poklon,narocito medju matemeticarima.Na kongresu matematicara u Helsinkiju,Dejvid Singmaster, koga je kocka proslavila koliko I mene, prvi put se sreo sa ovom igrackom.On je kocki dao veliku buducnoct.

 

  • Ko, uopste, drzi prava za distribuciju kocke u svetu?

 

  • Nasa spoljno trgovinska organizacija “Consumex”

 Rubikova-kocka.jpg

 

Оставите одговор

